Laatulupaus
Tämä on laatulupauksemme.
Savonlinja-yhtiöt tarjoavat markkinaehtoisia ja palvelusopimusasetuksen mukaisia henkilökuljetuksen palveluita linja-autoliikenteessä. Toiminta-alueena on Itä- ja Kaakkois-Suomi sekä pääkaupunkiseudun ympäristö. Olemme toimineet alalla jo vuodesta 1924 ja haluamme edelleen palvella ja kehittyä linja-autoliikenteen etujoukoissa.
Tarjoamiemme liikenteen palveluiden lähtökohtana ovat asiakkaiden tarpeet ja odotukset, tavoitteenamme positiivinen asiakaskokemus. Koko toimintamme tavoitteena on myös olla kannattavasti kilpailukykyinen ja mukana etujoukoissa kehittämässä uusia liikenteen palveluita.
Näihin pyrimme
- erinomaisella asiakaskokemuksella.
- käyttämällä hyväkuntoista, turvallista ja tarkoituksenmukaista kalustoa.
- olemalla luotettava ja vastuullinen yhteistyökumppani ja palveluntarjoaja.
- arvostamalla kokemusta ja hyödyntämällä sitä kehittymisessämme.
- turvaamalla toimintamme jatkuvuus ja odotusten mukaisuus panostamalla laadunhallintaan.
Laatua pidämme yllä
- laadunhallintajärjestelmällä, jota johdetaan, josta viestitään ja johon koko henkilöstö on sitoutunut.
- turvaamalla koko henkilöstöllemme innostavan elämänmakuisen työilmapiirin ja tarvittavan koulutuksen.
- ylläpitämällä ja seuraamalla toimintaamme ja sen mittareita sekä kehittämällä toimintaamme jatkuvasti.
Savonlinjan tarjontaan kuuluvat kaupunkiliikenne, kaupunkien ja kuntien sopimusliikenne, seutu- ja lähiliikenne, pikavuoroliikenne (Suomireitit), vakiovuoroliikenne ja tilausajoliikenne. Tilausajoissa Savonlinja on viime vuosina profiloitunut erityisesti suurten massatapahtumien kuljetusten järjestäjäksi. Savonlinja-yhtiöissä työskentelee noin 500 linja-autoliikenteen ammattilaista 6 eri toimipisteessä. Linja-autoja yhtiöllä on noin 300.
Omista markkinaehtoisista reiteistämme, niiden aikatauluista ja pysäkeistä saa vuorokohtaisesti tietoa ja voi ostaa lipun Savonlinjan nettisivuilta osoitteessa www.savonlinja.fi. Tiedot löytyvät myös Matkahuollon valtakunnallisesta aikataulujärjestelmästä, osoitteesta www.matkahuolto.fi, Matkahuollon asiakaspalvelukeskuksesta puh. 0200 4000 (1,99 €/min+ pvm).
Paikallis- ja seutuliikenteen aikataulut ja reitit löytyvät pääasiassa liikenteen tilaajan eli kunnan tai ELY-keskuksen nettipalveluista tai tiedotteista sekä Matkahuollon ylläpitämistä paikkakuntakohtaisista aikatauluista heidän nettisivuillaan.
Tiedotamme muutoksista liikenteessämme nettisivuillamme sekä sosiaalisen median kanavissamme.
Tilausajoista tietoa löytyy nettisivuiltamme osoitteessa www.savonlinja.fi
Käytössämme ovat Savonlinja Oy'n omat käteislippu- ja sovituissa liikenteissä älykorttituotteet sekä nettikaupan nettilippu. Lippuja vuoroillemme voi ostaa suoraan autosta ja Matkahuollon nettikaupasta. Lisäksi käytössämme ovat kaikki Matkahuollon lipputuotteet sekä liikenteen tilaajan (kunta tai ELY-keskus) paikalliset lipputuotteet.
Maksuvälineenä toimii käteinen, sovituissa liikenteissä myös yleisimmät pankki- ja luottokortit.
Lipputuotteista löytyy ajantasaista tietoa nettisivuiltamme www.savonlinja.fi/fi/matkustaminen/liput/ sekä Matkahuollon ja tilaajan lipputuotteista heidän nettipalveluistaan ja tiedotteistaan.
Liikennöimme noin yli 300 linja-autolla, joiden koko vaihtelee 15 - 69 istumapaikkaan. Eri liikenteissä on käytettävissä niihin parhaiten matkan pituuden, matkustajien määrän, turvallisuuden, matkustusmukavuuden ja ympäristöystävällisyyden kannalta soveltuvat autot. Linja-automme pestään, siivotaan ja huolletaan säännöllisesti, jotta varmistamme liikenneturvallisuuden ja miellyttävän matkustamisen.
Lisätietoa autoistamme löytyy nettisivuiltamme www.savonlinja.fi/fi/matkustaminen/bussit/
Teemme työtä asiakasta varten ja tyytyväinen asiakas on tärkein tavoitteistamme. Käytössämme on Savonlinja-yhtiöiden oma laatujärjestelmä, joka on sertifioitu (ISO 9001:2015) mukaisesti HSL -liikenteen osalta.
Asiakkaamme voivat antaa palautetta ja kehitysideoita nettisivuillamme olevan palautelomakkeen kautta, Linjalla-mobiilisovelluksessamme sekä puhelimitse ja sähköpostitse tai suoraan kuljettajalle. Palautteet käsitellään ja huomioidaan toimintamme ja sen laadun kehittämisessä. Vastaamme kaikkiin yhteystiedoilla varustettuihin palautteisiin 1-5 arkipäivän kuluessa.
Korvaamme asiakkaalle virheellisestä tai puutteellisesta toiminnastamme aiheutuvan välittömän kulun. Maksun palautuksista ja vahingonkorvauksista neuvotellaan aina tapauskohtaisesti. Varaamme oikeuden ylivoimaisista esteistä johtuviin myöhästymisiin ja peruuntumisiin. Matkustajan ja kuluttajan oikeuksiin noudatetaan voimassa olevaa Suomen lainsäädäntöä.